Fly little bird to Hiroshima

května 13, 2018

Tahle věta z písně od Sandry mě pronásledovala celý den v Hirošimě. Do Hirošimy z Fukuoky jsme se dostali shinkanzenem Sakura na JR pass (taková lítačka pro turisty na vlaky japonských železnic, části busů a ještě jiných prostředků). Cesta shinkanzenem je vskutku zážitek. Rychlost a přesnost je skvělá, při rozjíždění jsem cítil i mírné zaboření do sedačky. V Hirošimě jsme se ocitli během 1 hodiny a 45 minut.


Hirošima je docela malé a klidné město, v tuto chvíli ale žilo baseballem a to evidentně hodně. Jedna Japonka na nás pokřikovala, jestli nejedeme se podívat na zápas a hned se seznamovala. Asi čekala, že jsme posily týmu. Nás ale čekaly jiné činnosti. Nejdřív jsme se ubytovali/respektive hodili si krosny na pokoj kvůli pozdějšímu check-in, který už mě začíná docela štvát (byl zase ve 4 odpoledne). Tentokrát jsem objednal typické kóje, které dříve sloužili pro pracanty, jež nestihli poslední vlak domů a museli někde přespat. Kóje byla docela velká a překvapivě pohodlná.

V Hirošimě jsou vesměs 4 základní věci k vidění. To první je ostrov Miyajima s dřevěnou bránou, která se stává jednou ze základních fotek z Japonska. I my se tam vydali. Na vlak i přívoz na ostrov platí lítačka, tak proč toho nevyužít. U brány se nachází také Itsukushima shrine, který jsme však nenavštívili z důvodu vstupného a málo času. Brána O-Tori je dostupná, pokud je odliv, což se stalo i nám. Za mě ale určitě musí lépe vypadat za přílivu, kdy se pod ní nevyskytují zástupy turistů. Prošli jsme se kolem brány, užili si přírody a dotěrných srnek a vydali se nazpět do Hirošimy navštívit hrad.

Okolo památek v Hirošimě jezdí turistický bus na lítačku, tak proč se k hradu nezvézt. Z hradu zbyla už jen věž, v které se skrývalo samurajské muzeum. Dalo se tam dozvědět a prohlédnout celkem dost zajímavých věcí, jen kdyby 2/3 příspěvků nebyly jen v japonštině. Potěžkat bylo možné i pravou katanu, kterou raději přivázali, protože mít ji volnou, hned sekám.

Poslední zastávkou byl památník výbuchu atomové bomby tzv. A-bomb dome, což bylo před výbuchem kulturní a společenské centrum, jež navrhl český architekt, jehož jméno jsem zapomněl. Rozpadlá budova působila velmi smutně a ponuře. On celý park Míru, kde se nacházelo mnoho pomníků, působil stísněnou a tichou atmosférou. Přesně proto, aby se člověk zamyslel nad tou hrůzou, která tu nastala v roce 1945.
Dóm nebyl zničen, protože bomba spadla těsně u něj, takže trosky vznikly sežehnutím než tlakovou vlnou. Já se cítil taky stísněně a do toho mi do hlavy zněla tklivá "Fly little bird to Hiroshima..."

A další dojmy z Japonska? V Hirošimě jsme dali steaky z masa býčků, které jsou zakázané vyvážet. To byla slast!!!
Zažil jsem pocit, kdy jsem každým soustem chtěl víc a nebyl zasycen. Trochu jsme se práskli přes kapsu, ale stálo to za to. Bohužel při placení jsme si nevšimli, že v ceně nebyla započítána daň. Ti, kdo mě znají, ví, že se vztekám. Jídlo ale přebilo i tento vztek, takže jsem klidně zaplatil (teda poté, co jsem s jídelním lístkem ukazoval, že jim nesedí částky). Japonci se nehádají, spíš se chudáci báli, že mi ubližují! Jsem se omluvil za chybu a zaplatil.

Ve zkratce - v kójích se spalo parádně, záchody tu mají fakt vyhřívané prkýnka. Japonský personál-všichni zdraví každého, kdo vejde do restaurace, paradoxně hosté nezdraví. Jediný problém, co tu vidím, je drtivý nedostatek odpadkových košů. Ti Japonci fakt musí tahat odpadky s sebou domů.

Další zastávka bude Osaka. Říká se, že v Osace může člověk projíst bohatství. To se mám na co těšit.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Neco jako kdyz jsme meli v Barme v cene jidlo, ale piti bylo extra? Ja vum, jak vam je :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jan Letzel, za pul minuty googlovani ;) D.

    OdpovědětVymazat

Like us on Facebook

Flickr Images

Kontaktní formulář

Subscribe