VIP dovolená začíná

prosince 27, 2022

Na poslední dny roku 2022 jsem se rozhodl vyjet opět mimo ČR. Jelikož se mi na podzim nepodařilo vyjet nikam, měl jsem hrozné nutkání a potřebu zase někam vyrazit. Vyhlížel jsem možnosti a bohužel i po Vánocích už tu je sezona jak přes léto, takže letenky se v rámci Evropy pohybovaly na úrovni 10k a více. Inu, neodradilo mě to a když jsem si srovnal zájezdy do ostrovních destinací, vyšlo to pomalu levněji. Zájezdům neholduji, ale opět jsem se nechal přesvědčit a využil zájezdu od Čedoku, all inclusive na Kanárské ostrovy, konkrétně na Tenerife. Když jsem si spočítal náklady na letenky/ubytko/dopravu a jídlo, all inclusive vyšlo paradoxně nejlevněji a ještě s jídlem 3krát denně. Inu, all inclusive napříště ne sám, ale o tom později...

Odlet na Tenerife byl už 26.12. ve 12 hodin a musím napsat, že cesta byla nekonečná. Těsně před odletem jsem si uvědomil, že na Kanárech je o hodinu méně, takže let bude trvat ne 4,5 hodiny, ale 5,5 hodiny! Čekal jsem, že delší lety už by mohly mít pohodlnější letadla, ale letěl jsem se Smartwings, takže převoz dobytka hadra. Nenabízeli ani vodu! Nevím čím to bylo, ale let mi přišel, že je nekončící a měl jsem pocit, že v letadle sedím 7 hodin a umřu tam u okýnka na 30x30 cm. Avšak cestu se Smartwings si vybrali i takové osobnosti jako Xindl X, bývalá tenistka Hlaváčková či poslankyně Olga Richterová! Tolik "slavných" osobností v jednom prostředku pro dobytek jsem opravdu nečekal. Po úmorném letu jsem vyhledal delegáta, který mi oznámil, že do mého hotelu Blue Sea Jardin, který je v Puerto de la Cruz pojedu ještě s jednou rodinou, ale že v hotelu jsem sám! Dal mi desky, kde nebylo nic, jen objednávka fakultativních výletů za přemrštěné ceny a jeho číslo...Oznámil mi, kam mám jít na mikrobus, kde bude jeho kolegyně, která žije na Kanárech a vše mi řekne...

V mikrobuse už na mě čekala delegátka s kámošem a rodinkou - světe div se, jel jsem s Richterovou a celou její rodinou! Popravdě, ona i její manžel jsou docela chytří a baví se svými dětmi velmi sofistikovaně - jedna věta za všechny - "Domnívám se, že na této straně ostrova bude více vláhy." Dítě oponuje a ona: "Neříkám, že bude, ale že se domnívám!" Ano, je správné s dětmi volit ta správná slova a aby jim rozuměli. Delegátka se vykecávala s kámošem, takže neřekla nic. Vyhodili mě u hotelu, pomalu se se mnou nikdo nerozloučil, takže jsem vystoupil a šel se tedy sám ubytovat. Richterovic odjeli do jiného hotelu. 

Bydlím v hotelu Blue Sea Jardin. Hotel je obrovský, má vlastní zahrady, 5 pater a člověk se tu lehce ztratí. Po strastiplné cestě jsem se těšil na večeři, lidi ale vyžrali veškeré maso, takže už ani nevím, co jsem měl, ale byl jsem rád, že jsem se najedl. V jídelně je ale velmi nepříjemné světlo, že z toho bolí oči. To asi proto, aby tam lidi netrávili tolik času. První den jsem odpadl jak mimino, šel jsem spát v půl deváté večer místního času. 

Rozhodl jsem se nakonec auto nepůjčit a využít autobusy. Děkuji strýčku Google a jeho mapám, které nádherně ukazují zastávky a jaké busy a kam jezdí. Díky tomu jsem si naplánoval mnoho výletů a stal se ze mě bus hunter. První den jsem si však dal procházku od Puerto de la Cruz a podél pobřeží až k El Socorro. Sešel jsem od hotelu až do města, což je asi 3 km (mimochodem hotel je daleko od centra i od pláže). Než jsem vyšel na první štaci - černé pláže, navštívil jsem obchod a koupil si sušenky a vodu (mimochodem voda je tu naprosto v pohodě, ač Čedok píše, pijte balenou), protože jsem neměl petku. Velmi mě mile potěšila jedna paní, která mě pustila v řadě, protože jsem toho měl míň, sama od sebe! Následně jsem vyrazil podél pobřeží a výlet začal ve mně budit lásku k Tenerife. Černé pláže s vlnobitím vypadaly krásně, někdy se v nich i třpytily malé kamínky jako stříbro. Koupat se nesmělo kvůli vlnám, ale samozřejmě někteří varování nedbali...bych je tam nechal utopit (málem jsem se kdysi na Krétě ve vlnách utopil a mám k nim respekt od té doby).

Cesta pokračovala kolem skal, kde člověk mohl zahlédnout urvané kusy pobřeží. Oceán si bere ostrovy zpět, Kanárské ostrovy jednou zmizí, ale to my tady už nebudeme...někde už byly zavřené i stezky kvůli padající půdě, takže jsem to musel obcházet. Někdy až hodně do kopce (to jsem čekal krásnou procházku na 8 km, ale z toho asi 4 bylo prudké stoupání). Kolem pobřeží jsem chytal průběžně stendhalitidu (kdo nezná, tak je to stav, kdy jste tak unešení krásou, že můžete omdlít). Objevil jsem opuštěné stavení bývalé ocelárny? , která společně s krajinou a mořem dodávala okolí tu správnou instagramovou kulisu. Cesta se pro mě vlekla, protože jsem se furt neustále kochal a zastavoval, takže jsem 8 km šel víc jak 3 hodiny! A ono to na Tenerife je úplně normální. 

Na konci cesty, která končila ve změti palem a vysokých stromů a kde dříve měli bohatí honosné zahrady, jsem se vydal na autobus číslo 363, který by mě odvezl na večeři do hotelu. Zastávka byla postavena u magistrály, takže jsem musel jít chvíli po ní. K zastávce se však nedalo předběhnout, auta furt jezdila. Trošku jsem se začal vztekat, který debil vymyslel zastávku tak, aby se na ni nedalo dostat! Pak jsem objevil podchod, takže zastávka, která byla vzdálena 15 metrů jsem musel obejít asi na dalších 300 metrů podchodem a cestičkou podél kruhového nájezdu...idiocie! Představte si, že vám jede bus! A další překvapení bylo, když přijel bus a všichni měli roušky!!! Byl jsem v šoku, ale hodlal jsem se do busu dostat i bez ní! Přece kvůli roušce neskejsnu někde uprostřed magistrály a nepůjdu 11 km zpět! V buse však opět byla hodná paní a roušku mi darovala! Karma si ale nebere nic zdarma. Za to jsem pak strávil v buse 40 minut, to jsme jeli těch 7 km či kolik...

Večer byl klidný, po večeři jsem se odebral na pokoj a plánoval zítřejší výlet. Trávit čas s hotelovými hosty se mi začíná příčit, když ty lidi vidím. Jinak All inclusive znamená 2 drinky na osobu na den a z toho některé máte se slevou. Zlatá Kréta!

You Might Also Like

0 komentářů

Like us on Facebook

Flickr Images

Kontaktní formulář

Subscribe