Nalezen ráj na zemi

prosince 29, 2022

 Jako bus hunter jsem se rozhodl vyjet na sever ostrova a navštívit lesy v okolí Las Mercedes, což mi bylo doporučeno. První jsem vzal bus 103 do La Laguny, velkého města, kde jsem pak přesedl na 77. Zastávka busu je vzdálena od hotelu asi 950 metrů a pokud si chcete autobus zastavit, musíte dát znamení. Tohle všechno jsem si samozřejmě zjistil sám a jaký bus kam jede opět poradil strýček Google. Delegáti totálně propadli. Bus přijel pozdě a obával jsem se, že nestihnu 77, která jela v půl jedenácté a pak až v jednu odpoledne. Naštěstí jsem i 77 stihnul díky perfektnímu značení na autobusovém nádraží a odjel jsem do Carmen de la Cruz, kam tentokrát jelo více mladších ročníků než jsem potkával včera na procházce. Do Carmen de la Cruz se bus lopotil v serpentinách a jel rychle jakoby se nic nedělo. Tohle mě vždycky dostane, jak jsou ti řidiči už z těch serpentin vyklidnění a jedou si naprosto ledabyle s několikatunovým busem...

V Carmen jsme všichni vystoupili a já dal první okruh Las Hiedras, kde rostou stromy, které vytvářejí brány a vypadá to velmi krásně - přes den. Jít v noci kolem těch zkroucených stromů, nevím, co všechno by si můj mozek představoval. Túra trvala 8 km a vedla ze začátku z kopce a následně chvíli do kopce, aby se vrátila celkem po rovince zase zpět do Carmen. Příroda kolem byla nádherná, výhledy se moc nekonaly, protože se šlo lesem, ale člověk si užíval vzrostlých stromů a cvrlikání ptáků. Docela mě překvapilo, že zpěv ptáků byl podobný jako když jej slyšíte buď brzy ráno, nebo před setměním. Přes den ptáci u nás zpívají jinak.

Tady to bylo po celou dobu. Do toho foukal vítr, takže ty stromy docela vrzaly jako nenamazané kolo. Neděsilo to, spíše to uklidňovalo. Poté, co jsem dorazil do Carmen, jsem si v místní kavárně/taverně dal kafe a vydal se cca 4 km do vesnice Las Mercedes z kopce dolů opět lesem. 

Při cestě jsem se vydal tzv. Agodou, což je místo, kdy byste měli vnímat přírodu všemi smysly. Moc to nešlo, kolem byla spousta turistů, kteří nedodržovali žádný klid, zejména malé děti, které prostě nebudou mlčet. Jedno dokonce vydávalo zvuky vlaku, že jsem myslel, že mu jednu fláknu. Stezka byla docela hluboká proráklina, kterou dříve nosili místní zásoby nahoru, kolem taky byl vidět žleb, kterým tekla voda. To bylo docela zajímavé procházet se původní stezkou. Vtipné bylo, že stezka párkrát vedla přes silnici, takže člověk musel přejít a dávat si pozor, zda ze zatáček něco nepřijede. Rodiny postupně zmizely a objevily se spíše tišší turisté. Na konci stezky, po 4 km sestupu, jsem potkal skupinu německých turistů, kteří se psychicky připravovali na výšlap. Měli co dělat :) Ve vesnici jsem počkal na autobus 245, jehož zastávka byla u popelnice, označená jen značkou a ta mě zavezla do La Laguny. Tam už jsem se vydal opět na cestu do hotelu. Ještě než jsem se ale do hotelu dostal, tak jsem navštívil graffity/street art na zdech opuštěného bazenu.

Dokonce jsem tam přistihl nějakého týpka, co tam dokončoval svou malbu. Jako popravdě, velmi pěkné obrazy na zdech, na takové se i člověk rád podívá.

Další den jsem se rozhodl trošku přírodu vynechat a zajet si do hlavního města ostrova Santa de la Cruz. Opět jsem vzal bus 103 a v Santa jsem byl za půl hodiny. Líbí se mi tady, že ostrov je malý, takže tu jste za chvíli skoro všude. Dále i ty autobusy vás odvezou téměř všude. Popravdě ani už nelituji, že jsem si auto nepůjčil, protože by mě asi vyšlo mnohem dráž.

V Santě jsem měl asi 3 hodiny na čumendu, protože pak jsem se rozhodl vydat ještě více na sever na pláž Benijo, jež je doporučená k návštěvě. Santa je velmi živé město, dostal jsem se na pidi tržiště, kde svá díla nabízeli hippies. Dle informací je dobré si jako suvenýr koupit nějaké hippie věci, protože dříve toto "vyznání" zde mělo hodně příznivců. Prošel jsem město křížem krážem, kochal se barevnými domky, stavil se v katedrále, obdivoval tu jejich koncertní budovu a dal si v jedné kavárně barraquito i s likérem a makový koláč. Na mě barraquito moc nezapůsobilo, přišlo mi to jako vaječňák. Ale proti gustu...možná zkusím bez likéru příště.

Po procházce města jsem se vydal na pláž Benijo. U busu už stála fronta a pár lidí mě doslova dostalo, když nehorázně předbíhalo. Jedna ženská přišla v době, kdy už do busu nastupovali lidi a normálně si šla ke dveřím jakoby se nic nedělo. Jeden chlápek ji normálně sjel (samozřejmě španělsky, ale člověk si může domyslet). Ženská tam tedy stále u dveří stála, on jí domlouval a ona se jen trapně pochechtávala, ale dovnitř nešla. Jako než se utvoří řada, lidi se nějak poskládají a třeba i předběhnou, ale přijít už do utvořené fronty a nasáčkovat se ke dveřím, to už je vrchol drzosti. Po nástupu se bus rozjel a vydal se šílenými serpentinami přes celý severní poloostrov na druhou stranu. A ta krajina, ta mě vyrazila dech! Sice se mi trošku dělalo špatně, bus i musel troubit, ale sledovat ty zelené kopce kolem, to byla lahoda. Ani se to nedá popsat slovy. Opět mě to připomnělo Filipíny. Ke konci se pak projelo tunelem a vyjeli jsem do ráje. Hory, kopce, moře, vesničky...normálně mě ukápla z toho i slza. To už byla stendhalitida taková, že už se to nedalo ani zadržet :-D A popravdě, se mi o tom noc před tím zdálo, že jsme jeli autem a vyjeli jsme mezi zelené hory a zastavili jsme - jsem si říkal, co teď. To sletíme dolů?

A auto bylo na nějakém sloupu, který začal klesat a sjeli jsme jak výtahem dolů a zase jsme jeli údolím...to je dobrý nápad na inovaci - autovýtah :-D Bus zastavil v malé vesničce, kde se pak sešlo na tu nejkrásnější pláž, jakou jsem kdy viděl. Kolem černý písek, balvany, v moři vlny...prostě jak nemám rád vykydnutí na pláži, tak tady bych klidně pár hodin i seděl a jen se kochal a poslouchal příboj a vlny. Bohužel musel jsem brzy odejít, abych stihl bus (tady jsem trošku litoval toho auta). Dal jsem pár fotek, prošel se v moři a odjel jsem pln dojmů zpět do Santa. Pak už jen zpět do Puerta. Možná se sem 1.1. vrátím.

Jinak jak jezdím busem, tak jsem uvažoval nad výhodami busu a nevýhodami auta a našel jsem některé, i když by si každý mohl říci, zda jsou podstatné. U auta musí člověk vytvářet okruhy, případně se vrátit, aby mohl jít tak, že se vrátí k autu. U busu/vlaku stačí jít z bodu A do bodu B a neřešit. Popravdě, já jsem zjistil, že nejsem zastáncem túr, kdy se člověk vrací zpátky, protože toho méně vidí. Další věcí je, že když člověk ujde například 20 km a má ještě unavený hodinu a půl řídit kor serpentinami, to se mu taky moc nechce. V buse/vlaku jen sedne a užívá si klid a klimbá. A bus vyjde na jednoho levněji, u auta člověk zaplatí nejen půjčení, ale i pojištění a benzin. Pro mě jako jednoho jsou tyto autobusy výhodnější. Samozřejmě záleží i na tom, kolik vám auto ušetří času. Za mě na Tenerife úspora času není tak velká, aby se mi auto vyplatilo.

A poslední věc - hotel se chová jako 4hvězda, ale nevím, zda to není spíš 3hvězda. Moje postřehy, kdy si nestěžuji, spíš mi přijde, že u 4hvězdy by se to nestalo - uklízí se jednou za 2 dny, při prvním úklidu mi sebrali mýdlo a nevrátili, koš vynesli až při druhém úklidu. Dále mi sebrali ten papír "nerušit" a už jej nedodali. All inclusive ani nekomentuji. Jídlo je tu fajn, vaří výborně, sice jídlo stejné, ale člověk se nají. Jen kafe si můžete dát pouze na snídani, přes oběd a večeři je vypnut kávovar a naopak sodu a tyhle nápoje si nemůžete dát ráno k snídani. 

Popravdě, tenhle typ hotelu mi začíná štvát, člověk jen vidí, jak se tu lidi válí u bazénu, když mohou jít někam na výlet. Prostě snídaně, bazén, oběd, bazén, nějaká ta hra v hotelu a večeře...den v pr...co z toho ti lidi mají? Je mi z toho smutno a jsem rád, že můžu z hotelu vypadnout na výlet a netrávit tu čas. Ono vše je tu docela pěkné, ale je to jen zlatá klec.

You Might Also Like

0 komentářů

Like us on Facebook

Flickr Images

Kontaktní formulář

Subscribe