Podezřelý na letišti

července 03, 2017

Poslední zastávkou se stal Tel Aviv, zkráceně TVL. V češtině velmi krásná zkratka a podobné pocity jsme zažili i z tohoho města. Jelikož probíhal šabat, nejezdili z Jeruzaléma žádné busy do TVL, takže jsme dali na radu Tamar a vzali minibus zvaný sherut (sdílené taxi), který nás sem hodil. Cesta uběhla docela rychle, není tedy na škodu se přemísťovat během svátku, kdy jsou silnice prázdné (ovšem pokud něco jede!)

Sherut nás vyhodil na oblíbeném autobusovém nádraží, odkud jsme chtěli jet mhd k hotelu. Šabat. Hotel byl vzdálen 3,5 km a protože jsme už vypracovaní, tak jsme opět šlapali pěkně po svých, přece nebudeme utrácet za taxíka. Aspoň jsme si prošli pár uliček města a nasáli jeho atmosféru. Obešli jsme pár zebráků a dokonce hlouček narkomanů dávající si svou polední dávku heroinu. Ano, za bílého dne přímo na ulici. Cesta se vlekla, vedro je v Tel Avivu horší než v Jeruzalému, a ulice jsou poněkud hnusné. Nakonec jsme náš hotel našli.

Rozhodli jsme se navštívit prosluněné TVL pláže. Bohužel jsme se moc neohřáli. V moři plavaly medúzy, kterých jsem si nevšiml a požahaly mne. Nejdřív jsem si myslel, že mne štípe sůl na spálené kůži, ale bohužel jsem rozrážel medúzy rukami, aniž bych je viděl. Ještě že máme fenystil. Děvčata se ani neosvěžila, zahlédla medúzu a s křikem vyběhla z moře. Takže se neokoupaly ani v Rudém, ani ve Středozemním moři. Z pláže jsme si jen odnesli písek, který nám zůstal i do odjezdu snad všude.
Jak jsme si neužili pláže, užili jsme si jídla. Našli jsme vyhlášený bufet a levný s nejlepším falafelem v Izraeli. Lepší jsem opravdu nejedl. Měli zde i vege shawermu a ta též nezklamala. Opravdu luxusní jídlo. TVL je sice město hnusné, ale jídlo tu umí. Poslední zastávkou už bylo jen staré město Jaffa, které mi hodně připomnělo můj oblíbený Jeruzalém. Bylo však hodně malé a už se ztrácí ve stále rozrůstajícím moderním TVL.

Na letiště jsme vyjeli s předstihem 3 hodin, jak doporučoval náš průvodce. A dobře jsme udělali, kontroly na izraelském letišti jsou velmi důkladné. Ještě před odbavením u check-in nás vyzpovídal policista, který se mne ptal na to, co jsem dělal v Turecku, Jordánsku a Malajsii. Taková Peťa měla výslech ohledně své rodiny. Po odbavení zavazadel teprve následovala důkladná prohlídka. Jelikož jsem byl zarostlý a ve špinavých věcech, zaměřila se na mne letištní hlídka, která se mne ptala, zda cestuji sám. Následně při stání v řadě mě odchytli k jiné kontrole, kde mi do poslední pídě kontrolovali batoh a i boty, zda nemám zřejmě nějaké drogy. Obě děvčata byla už zkontrolována a já strávil asi 10 minut ve společnosti přísné leč sličné policistky. Nakonec jsem prošel, nebylo nic zjištěno. Příště se teda musím na kontrolu vyfiknout.

Izrael a Jordánsko jsou úžasné země. Svou historií a hlavně svou mimozemskou krajinou mě dostaly. Minimálně do Jordánska/ na Mars se musím znovu vrátit.

You Might Also Like

0 komentářů

Like us on Facebook

Flickr Images

Kontaktní formulář

Subscribe