China rush

září 27, 2012

Přiblížila se má dovolená tohoto roku - cesta do Číny. Plánovaná byla už od března, kdy jsem se rozhodoval kam jet a ze začátku jsem preferoval New York. Když jsem však spatřil, že letenka do Pekingu je jen o pár tisíc dražší a Čína je přece jen exotičtější, neváhal jsem a šel do toho. Moji spolucestovatelé jsou můj bratr Jakub, který v podstatě nikde ani moc nebyl a během hodiny prohodí dvě tři slova a doktorka Michaela, která se rozhodla tento rok s Gruzií ještě připojit Čínu. A pak že mají doktoři málo peněz. :) 
Organizace však nebyla tak jednoduchá jako cesta do Evropy. Hostely se ještě daly, ale objednání letenek nebylo moc jednoduché. Dokonce jsem obdržel telefonát ze Šanghaje a zažil čínskou angličtinu. Ne, nedalo se rozumět a zděsil jsem se, jaká (do)mluva mě v Číně čeká. Nakonec se vnitrostátní letenky v Číně sehnaly a vyšly docela levně. 
Třešničkou na dortu bylo vízum, kdy doktorka s bratrem po 3hodinovém čekání vízum dostali a mně bylo oznámeno, že se mi ještě ozvou. Ano, práce v ,médiích je nebezpečná věc. Zajímavé jen bylo, že poté, co jsem neúspěšně přišel z ambasády do práce, nějaká agentura snížila Číně rating. Nakonec jsem ale vízum dostal a tím bylo veškeré zařizování u konce. Teď jen děj se vůle boží. Pár informací na co se připravit jsem dostal, ale skutečnost bude zřejmě horší.
A tak tedy, v pátek odlétáme téměř v 10 ráno a přes Curych budeme v Pekingu v 5 ráno čínského času (tedy ve 23 hodin středoevropského). Máme 7 hodin na to, abychom se dostali do hostelu. Snad to zvládnem. Týden budeme pobývat v Pekingu, následně se vydáme do čínského Las Vegas Šanghaje a poslední zastávkou bude Xi'an (čti Š'ian). Jsem natěšený i nervní zároveň.
Inu, vím, že jsem líný na blog psát, snad se k tomu dokopu a budu psát aspoň krátké příspěvky a nedopadne to jako se Španělskem minulý rok, kde chybí cesta v Sevilli a Alicante a Lucembursko, kde jsem nepopsal, jak jsem se stal sockou v nejdraží zemi (ale tak hrozné to nebylo). Proto, držte nám pěsti, ať to v té Číně přežijeme. ;)

You Might Also Like

0 komentářů

Like us on Facebook

Flickr Images

Kontaktní formulář

Subscribe